Completing Story: A Friend in Need is a Friend Indeed and Unity is strength (with meaning) | (Class 6,7,8,9 & 10)

A Friend in Need is a Friend Indeed, Unity is strength (with meaning) | (Class 6,7,8,9 & 10)
Follow Our Official Facebook Page For New Updates


Join our Telegram Channel!

Today, in this article, I am going to write important stories for 6th to 12th class students.

So let's not waste your important time and move on.



Story : A Friend in Need is a Friend Indeed


Read the beginning of the story. Add at least ten new sentences to complete the story. Give a suitable title to it.

There ware two friends. They lived in a certain village. They were very intimate with each other. One day the two friends were passing through a jungle. They promised that they would help each other at time of danger.....................

There ware two friends. They lived in a certain village. They were very intimate with each other. One day the two friends were passing through a jungle. They promised that they would help each other at time of danger. Suddenly, they saw a bear coming towards them. Both of them got afraid. One of them knew how to climb up a tree. He climbed up a nearby tree without thinking about his friend. The other was fatty and did not know how to climb up a tree. But he knew that a bear does not touch a dead body. So, he fell flat on the ground like a dead person and stopped breathing. The bear came near him, smelt him all over the body and thought him to be a dead man. So, without touching him, it went away slowly and gently. The friend who was on the tree saw everything. He got down from the tree, went to his friend and asked him eagerly, “Oh! Dear, what did the bear whisper to your ear?” In reply, the friend said, “The bear advised me not to trust a friend who leaves him, friend, alone in time of danger.”



অনুবাদঃ


গল্পের শুরুটা পড়ুন। গল্পটি সম্পূর্ণ করতে কমপক্ষে দশটি নতুন বাক্য যোগ করুন। এটির একটি উপযুক্ত শিরোনাম দিন।

সেখানে দুই বন্ধু আছে। তারা একটি নির্দিষ্ট গ্রামে বাস করত। তারা একে অপরের সাথে খুব ঘনিষ্ঠ ছিল। একদিন দুই বন্ধু এক জঙ্গলের মধ্য দিয়ে যাচ্ছিল। তারা প্রতিশ্রুতি দিয়েছিল যে তারা বিপদের সময় একে অপরকে সাহায্য করবে।

সেখানে দুই বন্ধু আছে। তারা একটি নির্দিষ্ট গ্রামে বাস করত। তারা একে অপরের সাথে খুব ঘনিষ্ঠ ছিল। একদিন দুই বন্ধু এক জঙ্গলের মধ্য দিয়ে যাচ্ছিল। তারা প্রতিশ্রুতি দিয়েছিল যে তারা বিপদের সময় একে অপরকে সাহায্য করবে। হঠাৎ তারা দেখতে পেল একটি ভালুক তাদের দিকে এগিয়ে আসছে। দুজনেই ভয় পেয়ে গেল। তাদের একজন জানত কিভাবে গাছে উঠতে হয়। সে তার বন্ধুর কথা না ভেবে পাশের একটি গাছে উঠে গেল। অন্যটি মোটা ছিল এবং গাছে উঠতে জানত না। কিন্তু তিনি জানতেন যে ভাল্লুক মৃতদেহ স্পর্শ করে না। তাই তিনি মৃত ব্যক্তির মত মাটিতে লুটিয়ে পড়লেন এবং নিঃশ্বাস বন্ধ করলেন। ভাল্লুকটি তার কাছে এল, তার সারা শরীরে গন্ধ পেল এবং তাকে মৃত মানুষ বলে মনে করল। তাই তাকে স্পর্শ না করেই ধীরে ধীরে চলে গেল। যে বন্ধু গাছে ছিল সে সব দেখেছে। সে গাছ থেকে নেমে তার বন্ধুর কাছে গিয়ে সাগ্রহে জিজ্ঞেস করল, “ওহ! প্রিয়, ভাল্লুক তোমার কানে ফিসফিস করে কি বললো?" উত্তরে, বন্ধুটি বলেছিল, "ভাল্লুক আমাকে এমন বন্ধুকে বিশ্বাস না করার পরামর্শ দিয়েছে যে বন্ধু, বিপদের সময় তাকে একা ছেড়ে যায়।"


Completing Story: Unity is strength


Once there was an old farmer who had three sons. The sons always quarreled among themselves and got separated. The old man was very unhappy. Soon he fell ill. They could always quarreled with one another. One day the old farmer called his sons to bring some sticks and tied them in a bundle. He told them to break the bundle. They tried but could not..................

Unity is strength 


Once an old farmer had three sons. They could always quarreled with one another. One day the old farmer called his sons to bring some sticks and tied them in a bundle. He told them to break the bundle. They tried but could not break the bundle of the sticks. Then he told them to untie the bundle and gave a stick to sons and asked them to break it. Then all of them broke the stick easily. The farmer told them that if they would remain separate and quarreled with one another, the enemy would easily defeat them. But if they remained united like the bundle, they would be much stronger and the enemy could not do any harm to them. At this the three sons learnt a great lessons and began to live unitedly and happily. 


অনুবাদঃ


একবার এক বৃদ্ধ কৃষকের তিন ছেলে ছিল। ছেলেরা সব সময় নিজেদের মধ্যে ঝগড়া করে আলাদা হয়ে যায়। বৃদ্ধ লোকটি খুব অসন্তুষ্ট ছিল। অচিরেই তিনি অসুস্থ হয়ে পড়েন। তারা সবসময় একে অপরের সাথে ঝগড়া করতে পারে। একদিন বৃদ্ধ কৃষক তার ছেলেদের ডেকে কিছু লাঠি এনে একটি বান্ডিলে বেঁধে দেন। তিনি তাদের বান্ডিল ভাঙতে বলেন। তারা চেষ্টা করেছে কিন্তু পারেনি...........

একতাই বল


একবার এক বৃদ্ধ কৃষকের তিন ছেলে ছিল। তারা সবসময় একে অপরের সাথে ঝগড়া করতে পারে। একদিন বৃদ্ধ কৃষক তার ছেলেদের ডেকে কিছু লাঠি এনে একটি বান্ডিলে বেঁধে দেন। তিনি তাদের বান্ডিল ভাঙতে বলেন। তারা চেষ্টা করেও লাঠির বান্ডিল ভাঙতে পারেনি। তারপর তিনি তাদের বান্ডিলটি খুলতে বললেন এবং ছেলেদের একটি লাঠি দিলেন এবং তাদের ভেঙে ফেলতে বললেন। তারপর সবাই মিলে লাঠিটা সহজেই ভেঙে ফেলল। কৃষক তাদের বলেছিল যে তারা যদি আলাদা থাকে এবং একে অপরের সাথে ঝগড়া করে তবে শত্রু সহজেই তাদের পরাজিত করবে। কিন্তু তারা যদি বান্ডিলের মতো ঐক্যবদ্ধ থাকে তবে তারা অনেক শক্তিশালী হবে এবং শত্রু তাদের কোন ক্ষতি করতে পারবে না। এতে তিন পুত্র একটি মহান শিক্ষা লাভ করে এবং একত্রিত ও সুখে বসবাস করতে থাকে।

Post a Comment

Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.