Completing Story: GRAPES ARE SOUR and Failure is the pillar of success (with meaning) | (Class 6,7,8,9 & 10)

GRAPES ARE SOUR, Completing Story: GRAPES ARE SOUR and Failure is the pillar of success (with meaning) | (Class 6,7,8,9 & 10)
Follow Our Official Facebook Page For New Updates


Join our Telegram Channel!

Today, in this article, I am going to write important stories for 6th to 12th class students.

So let's not waste your important time and move on.



Story : Grapes are Sour

Read the beginning of the story. Add at least ten new sentences to complete the story. Give a suitable title to it.

Once a hungry fox was searching for food in the forest. After a while, he came to a vineyard. He was very tempted at the sight of the ripe grapes. The grapes were hanging very high....................

Once a hungry fox was searching for food in the forest. After a while, he came to a vineyard. He was very tempted at the sight of the ripe grapes. The grapes were hanging very high. He wished to have a delicious meal of the ripe grapes. He could not resist his temptation to have the taste of the ripe grapes. So, he jumped and jumped to reach the grapes. But the bunches of the ripe grapes were too high for the fox to reach. The fox tried again and again but failed each time. The poor fox became very tired as he repeatedly and ceaselessly jumped to reach the bunches of the ripe grapes. He took some rest and then tried his best again but in vain. At last, he could understand that there was no hope of getting the grapes. So, he went away dejectedly and broken-heartedly. He consoled himself by murmuring, “The grapes are sour. So, do not wish to eat them.”


অনুবাদঃ

গল্পের শুরুটা পড়ুন। গল্পটি সম্পূর্ণ করতে কমপক্ষে দশটি নতুন বাক্য যোগ করুন। এটির একটি উপযুক্ত শিরোনাম দিন।

একবার এক ক্ষুধার্ত শিয়াল বনে খাবার খুঁজছিল। কিছুক্ষণ পর তিনি একটি আঙ্গুর ক্ষেতে এলেন। পাকা আঙ্গুর দেখে তার খুব লোভ হল। আঙ্গুরগুলো অনেক উঁচুতে ঝুলে ছিল...............


একবার এক ক্ষুধার্ত শিয়াল বনে খাবার খুঁজছিল। কিছুক্ষণ পর তিনি একটি আঙ্গুর ক্ষেতে এলেন। পাকা আঙ্গুর দেখে তার খুব লোভ হল। আঙুরগুলো অনেক উঁচুতে ঝুলছিল। তিনি পাকা আঙ্গুরের একটি সুস্বাদু খাবার চান। পাকা আঙ্গুরের স্বাদ সে তার লোভ সামলাতে পারেনি। তাই, তিনি লাফিয়ে লাফিয়ে আঙ্গুরের কাছে পৌঁছলেন। কিন্তু পাকা আঙ্গুরের থোকা শেয়ালের নাগালের পক্ষে খুব বেশি ছিল। শিয়াল বারবার চেষ্টা করেছিল কিন্তু প্রতিবারই ব্যর্থ হয়েছিল। দরিদ্র শিয়াল খুব ক্লান্ত হয়ে পড়ল কারণ সে বারবার এবং অবিরাম লাফ দিয়ে পাকা আঙ্গুরের গুচ্ছগুলিতে পৌঁছতে লাগল। সে কিছুটা বিশ্রাম নিয়েছিলেন এবং তারপর আবার তার যথাসাধ্য চেষ্টা করেছিলেন কিন্তু বৃথা। শেষপর্যন্ত সে বুঝতে পারলেন, আঙুর পাবার আশা নেই। তাই সে হতাশ ও ভগ্ন চিত্তে চলে গেলেন। সে বিড়বিড় করে নিজেকে সান্ত্বনা দিল, “আঙ্গুরগুলো টক। তাই এগুলো খেতে ইচ্ছে করবে না।”


Completing Story: Failure is the pillar of success


Robert Bruce was a famous king. His kingdom was invaded by enemies. The king fought bravely but was defeated in the battle. He had to save his life. He fled away from his kingdom and took a shelter in a remote cave..........

Failure is the pillar of success


Robert Bruce was a famous king. His kingdom was invaded by enemies. The king fought bravely but was defeated in the battle. He had to save his life. He fled away from his kingdom and took a shelter in a remote cave. He was thinking about his kingdom. He was only thinking and thinking. At that time, he saw that a spider was trying to climb the top of the wall. But it failed again. It failed six times. At the seventh attempt the spider was successful to reach the top of the wall. Robert Bruce noticed this. He thought that it was a great lesson for him, he should not idle away his time. Rather, he should try again and again to regain his kingdom. . Inspired by a spider the king decided to attack enemies. This time, he made his soldiers strong and attacked them. Finally he could regain his kingdom. 

অনুবাদঃ



রবার্ট ব্রুস একজন বিখ্যাত রাজা ছিলেন। তার রাজ্য শত্রুদের দ্বারা আক্রমণ করা হয়েছিল। রাজা বীরত্বের সাথে যুদ্ধ করলেও যুদ্ধে পরাজিত হন। তার জীবন বাঁচাতে হয়েছিল। তিনি তার রাজ্য থেকে পালিয়ে একটি দুর্গম গুহায় আশ্রয় নেন।

ব্যর্থতাই সফলতার স্তম্ভ


রবার্ট ব্রুস একজন বিখ্যাত রাজা ছিলেন। তার রাজ্য শত্রুদের দ্বারা আক্রমণ করা হয়েছিল। রাজা বীরত্বের সাথে যুদ্ধ করলেও যুদ্ধে পরাজিত হন। তার জীবন বাঁচাতে হয়েছিল। তিনি তার রাজ্য থেকে পালিয়ে একটি দুর্গম গুহায় আশ্রয় নেন। সে তার রাজ্যের কথা ভাবছিল। সে শুধু ভাবছিল আর ভাবছিল। এমন সময় তিনি দেখলেন একটি মাকড়সা দেয়াল টপকে ওঠার চেষ্টা করছে। কিন্তু তা আবার ব্যর্থ হয়। এটি ছয়বার ব্যর্থ হয়েছে। সপ্তম প্রচেষ্টায় মাকড়সা প্রাচীরের শীর্ষে পৌঁছাতে সফল হয়। রবার্ট ব্রুস এটা লক্ষ্য করলেন। তিনি ভেবেছিলেন যে এটি তার জন্য একটি দুর্দান্ত শিক্ষা, তার সময় নষ্ট করা উচিত নয়। বরং তার রাজ্য ফিরে পাওয়ার জন্য বারবার চেষ্টা করা উচিত। . একটি মাকড়সার দ্বারা অনুপ্রাণিত হয়ে রাজা শত্রুদের আক্রমণ করার সিদ্ধান্ত নেন। এবার তিনি তার সৈন্যদের শক্তিশালী করে তাদের আক্রমণ করলেন। অবশেষে তিনি তার রাজ্য ফিরে পেতে পারেন।

Post a Comment

Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.