Paragraph: A Tea Stall For Class 4, 5, 6, 7, 8, 9 &10

Paragraph: A Tea Stall, ) Where is a tea stall found? b) How is it furnished c) What things are sold there?d) Who serves tea?e) Where does the
Join our Telegram Channel!

Paragraph: A Tea Stall


Paragraph: A Tea Stall

Write a paragraph on 'A Tea Stall' answering the following questions.

a) Where is a tea stall found?

b) How is it furnished?

c) What things are sold there?

d) Who serves tea?

e) Where does the manager sit and what is his function?

f) What is the condition of a tea-stall?

g) How long does a tea-stall remain open?

h) What do the customers do in the tea-stall?

Ans.     

  A Tea Stall (200 words)


A tea stall is a small shop. Tea is mainly sold here for the passers-by. It is a common place to all classes of people. It is usually found at the turn of the road, bus stands, railway stations, bazars or even beside offices where the common people are available. It opens early in the morning and closes at late night. Biscuits, bread, bananas, betel leaf and different kinds of handmade snacks are also available there. A tea stall is furnished with some benches and tables. A boy is employed in a tea stall to serve the people. The manager generally sits beside the cash box inside his tea stall. He receives money from the customers. He also looks after the overall management of it. People who come to a tea stall usually do not leave it immediately after taking a cup of tea. People refresh themselves with a cup of tea in a tea stall. A tea stall is also a place where social disputes are discussed. They mainly talk about politics and current affairs. This is why it is called a Mini Sangsad. Infact, a tea stall is nowadays an important place of social gathering and at the same time a place of charm for the common people. So, a tea stall occupies an important place in our day-to-day life.

 

নিম্নলিখিত প্রশ্নের উত্তর দিয়ে 'একটি চা স্টল'-এ একটি অনুচ্ছেদ লিখুন।

ক) চায়ের স্টল কোথায় পাওয়া যায়?

খ) কিভাবে এটি সজ্জিত করা হয়?

গ) সেখানে কি জিনিস বিক্রি হয়?

ঘ) কে চা পরিবেশন করেন?

ঙ) ব্যবস্থাপক কোথায় বসেন এবং তার কাজ কী?

চ) চা-স্টলের অবস্থা কী?

ছ) একটি চা-স্টল কতক্ষণ খোলা থাকে?

জ) চা-স্টলে গ্রাহকরা কী করেন?

উঃ। 


একটি চায়ের দোকান


একটি চায়ের স্টল একটি ছোট দোকান। চা এখানে মূলত পথচারীদের জন্য বিক্রি হয়। এটি সব শ্রেণীর মানুষের জন্য একটি সাধারণ জায়গা। এটি সাধারণত রাস্তার মোড়, বাসস্ট্যান্ড, রেলস্টেশন, বাজার বা এমনকি অফিসের পাশে যেখানে সাধারণ মানুষ পাওয়া যায় সেখানে পাওয়া যায়। এটি খুব ভোরে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়ে যায়। বিস্কুট, পাউরুটি, কলা, পান এবং বিভিন্ন ধরনের হাতে তৈরি খাবারও পাওয়া যায় সেখানে। একটি চা স্টল কিছু বেঞ্চ এবং টেবিল দিয়ে সজ্জিত করা হয়। চায়ের স্টলে একটা ছেলেকে চাকরি দেওয়া হয় মানুষের সেবা করার জন্য। ম্যানেজার সাধারণত তার চা স্টলের ভিতরে ক্যাশ বাক্সের পাশে বসে থাকেন। তিনি গ্রাহকদের কাছ থেকে টাকা নেন। এর সার্বিক ব্যবস্থাপনাও তিনি দেখছেন। চায়ের স্টলে আসা লোকেরা সাধারণত এক কাপ চা নেওয়ার সাথে সাথেই তা ছেড়ে যায় না। চায়ের স্টলে এক কাপ চা খেয়ে মানুষ নিজেকে সতেজ করে। একটি চায়ের স্টলও এমন একটি জায়গা যেখানে সামাজিক বিরোধ আলোচনা করা হয়। তারা মূলত রাজনীতি ও বর্তমান বিষয় নিয়ে কথা বলেন। এ কারণে একে মিনি সংসদ বলা হয়। প্রকৃতপক্ষে, একটি চায়ের স্টল আজকাল সামাজিক সমাবেশের একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান এবং একই সাথে সাধারণ মানুষের জন্য একটি আকর্ষণীয় স্থান। সুতরাং, একটি চা স্টল আমাদের দৈনন্দিন জীবনে একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান দখল করে আছে।

Same Paragraph collected from another text book


  A Tea Stall (100 words)


Write a paragraph on 'A Tea Stall' in about 150 words answering the following questions.

a) Where is a tea stall found?

b) How is it furnished?

c) What things are sold there?

d) Who serves tea?

e) Where does the manager sit and what is his function?

f) What is the condition of a tea-stall?

g) How long does a tea-stall remain open?

h) What do the customers do in the tea-stall?

A tea stall is a small shop where tea and other things are sold for the passers-by. It is a common place to all classes of people. It is usually found at the turn of the road, bus stands, railway stations, Bazer or even beside an office where the common people are available. It opens early in the morning and closes at late night. Biscuits, bread, banas, betal leaf and different kinds of handmade snacks are available there. A tea stall is furnished with some benches and tables. A boy is employed in a tea stall to serve the people. People who come to a tea stall usually do not leave it immediately after taking a cup of tea. People refresh themselves with a cup of tea in a tea stall. A tea stall is also a place where social disputes are settled. They mainly talk about politics and current affairs. This is why it is called a Mini Sangsad. Intact, tea stall is nowadays an important place of social gathering and at the same time a place of charm for the common people. So a tea stall occupies an important place in our day-to-day life.


নিচের প্রশ্নের উত্তর দিয়ে প্রায় 150 শব্দে 'A Tea Stall'-এর একটি অনুচ্ছেদ লিখুন।

ক) চায়ের স্টল কোথায় পাওয়া যায়?

খ) কিভাবে এটি সজ্জিত করা হয়?

গ) সেখানে কি জিনিস বিক্রি হয়?

ঘ) কে চা পরিবেশন করেন?

ঙ) ব্যবস্থাপক কোথায় বসেন এবং তার কাজ কী?

চ) চা-স্টলের অবস্থা কী?

ছ) একটি চা-স্টল কতক্ষণ খোলা থাকে?

জ) চা-স্টলে গ্রাহকরা কী করেন

একটি চায়ের দোকান


একটি চা স্টল হল একটি ছোট দোকান যেখানে পথচারীদের জন্য চা এবং অন্যান্য জিনিস বিক্রি করা হয়। এটি সব শ্রেণীর মানুষের জন্য একটি সাধারণ জায়গা। এটি সাধারণত রাস্তার মোড়, বাস স্ট্যান্ড, রেলস্টেশন, বাজার বা এমনকি এমন একটি অফিসের পাশে পাওয়া যায় যেখানে সাধারণ মানুষ পাওয়া যায়। এটি খুব ভোরে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়ে যায়। বিস্কুট, পাউরুটি, কলা, বেতাল পাতাসহ হাতে তৈরি বিভিন্ন ধরনের নাস্তা পাওয়া যায়। একটি চা স্টল কিছু বেঞ্চ এবং টেবিল দিয়ে সজ্জিত করা হয়। চায়ের স্টলে একটা ছেলেকে চাকরি দেওয়া হয় মানুষের সেবা করার জন্য। চায়ের স্টলে আসা লোকেরা সাধারণত এক কাপ চা নেওয়ার সাথে সাথেই তা ছেড়ে যায় না। চায়ের স্টলে এক কাপ চা খেয়ে মানুষ নিজেকে সতেজ করে। একটি চায়ের স্টলও এমন একটি জায়গা যেখানে সামাজিক বিরোধ নিষ্পত্তি করা হয়। তারা মূলত রাজনীতি ও বর্তমান বিষয় নিয়ে কথা বলেন। এ কারণে একে মিনি সংসদ বলা হয়। অক্ষত, চায়ের স্টল আজকাল সামাজিক জমায়েতের একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান এবং একই সাথে সাধারণ মানুষের কাছে আকর্ষণীয় স্থান। তাই একটি চায়ের স্টল আমাদের দৈনন্দিন জীবনে একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান দখল করে আছে।

Same Paragraph collected from another text book


A Tea Stall (একটি চায়ের দোকান)


A tea stall is, nowadays, a common sight in towns and village markets. People can have tea there. The stall has two compartments. In one there is the fireplace of the stall and in the other, there are tables and showcases containing loaves, biscuits, sweetmeats etc. There are stall boys in every les stall. They serve tea and other refreshment to the customers. People get into a tea stall and take te Some go on talking on politics or affairs of the locality as they sip for the cups of tea. Often fellows gather in a tea-stall and pass away their time in idle gossip. A tea-stall has visitors from morning till late at night

অনুবাদ:

চায়ের দোকান আজকাল শহর ও গ্রামের বাজারগুলোতে অতি সাধারণ দৃশ্য। লোকজন সেখানে চা পান করে। চাে দোকানের দুটি অংশ থাকে। এর একটিতে চুলা থাকে এবং অন্যটিতে চেয়ার, টেবিল এবং রুটি, বিস্কুট, মিষ্টিযুক্ত আলমা ইত্যাদি থাকে। প্রতিটি চায়ের দোকানে পরিচারক থাকে। তারা ক্রেতাদের চা এবং অন্য পানীয় সরবরাহ করে। মানুষ চাচ্ছে দোকানে গিয়ে চা পান করে। কেউ কেউ রাজনীতি এবং স্থানীয় কোনো প্রসঙ্গ নিয়ে চায়ের কাপে ঝড় তোলে। কেউ কেউ করে অলস সময় কাটায়। চায়ের দোকানে সকাল থেকে গভীর রাত পর্যন্ত লোক সমাগম থাকে।


Post a Comment

Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.
close